ABD Başkanı Donald Trump, Hürmüz Boğazı üzerinden geçen bir tankerin, İran’a ait insansız hava araçları tarafından hedef alındığını ileri sürdü. Olaya ilişkin açıklamasında, bu hamlenin ateşkesin açık bir ihlali olduğunu savundu.
Trump, sosyal medya paylaşımında, İran’ın dört dronla tankere yöneldiğini iddia etti. Dronlardan birinin geminin üst güvertesine isabet ettiğini öne sürerken, geminin seyrini sürdürdüğünü söyledi. Geri kalan üç dronun ise ABD ordusu tarafından düşürüldüğünü vurguladı.
Açıkça söylemek gerekirse, bu gelişme ateşkes anlaşmasının ağır bir ihlali olarak görülmelidir. Başkan, olayın tansiyonu yükselten bir provokasyon olduğuna işaret etti ve konunun dikkatle izlenmesi gerektiğini belirtti.




































































































