ABD Başkanı Donald Trump’ın Pekin temasları öncesinde Hazine Bakanı Scott Bessent’in ilk durağı Tokyo oldu. Japon mevkidaşı Katayama ile gerçekleşen görüşmede, döviz piyasalarındaki hareketliliğe ilişkin iletişimin sürekli ve güçlü tutulacağı vurgulandı. En önemli sonuçlar arasında, geçen yıl Eylül ayında yayımlanan ortak bildirinin yeniden hatırlanması ve bu bildirideki müdahale seçeneğinin açıkça konuşulduğu notu öne çıktı.
Katayama’nın basında paylaştığı açıklamada, Eylül ayındaki anlaşmanın, döviz kurundaki aşırı dalgalanmalara karşı bir müdahale seçenekli olarak değerlendirildiğini hatırlattı ve Tokyo’nun bu hususta Washington’dan yeşil ışık aldığı mesajını verdi. Bu adımların, piyasa hareketlerine karşı duyarlı bir koordinasyonu gösterdiği belirtildi.
Ek olarak Bessent, sosyal medya üzerinden yaptıkları görüşmeyi olumlu olarak tanımlarken, ajandalarında sadece dövizle sınırlı kalmadıklarını belirtti. Yakında iki ülke arasında yeni bir yatırım antlaşmasına zemin oluşturulması hedeflenirken, tedarik zinciri güvenliği kapsamında kritik mineraller konusunda da ortak çalışma kararlaştırıldı. Bu adımların, yatırım ve stratejik tedarik zinciri güvenliği bağlamında derinleşeceği öne sürülüyor.




































































































