İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, UAEA ile olan ilişkilerin mevcut denetim anlaşmaları çerçevesinde devam edeceğini söyledi. IRNA’ya göre Bekayi, ABD Başkan Yardımcısı JD Vance’in İran’ın UAEA müfettişlerini yeniden davet ettiği ve ajansın ülke genelindeki denetim çalışmalarına yeniden başlanacağı yönündeki açıklamasına yanıt verdi.
Bekayi, İran ile UAEA arasındaki işbirliğinin, mevcut yükümlülükler ve İran Meclisi ile İran Ulusal Yüksek Güvenlik Konseyi’nin kararları doğrultusunda sürdürüleceğini vurguladı. Önceden yaptığı açıklamada, Buşehr Nükleer Santrali gibi denetimlerin faaliyet gösterdiği tesislerde UAEA denetimlerinin devam edeceğini dile getirmişti.
Diğer yandan, Bekayi, ABD ve İsrail’in saldırıları nedeniyle UAEA’nın bazı tesislere erişiminin kesildiğini belirtti. Bu durumdaki denetimlerin ise görüşmelerin gidişatı ve ortaya çıkacak sonuçlara bağlı olarak ilerleyeceğini kaydetti.





































































































