ABD Enerji Bakanlığına bağlı bir yetkili, son 24 saatte Hürmüz Boğazı üzerinden yaklaşık 72 geminin geçtiğini ve bu gemilerle yaklaşık 20 milyon varil petrol taşındığını söyledi. Reuters Küresel Enerji Forumu sırasında yapılan açıklamada, mevcut duruma ilişkin bazı rakamsal değerlendirmeler paylaşıldı.
Mutabakat zaptı öncesinde günlük geçiş sayısının yaklaşık 7 milyon varil petrol olduğuna işaret eden yetkili, bugün bu miktarın çok daha yüksek bir seviyeye ulaştığını belirtti. Basra Körfezi kıyısındaki petrol akışının, çatışma öncesi döneme göre bugün daha yüksek olduğuna vurgu yapıldı.
İran’ın gemi geçiş kanallarına mayın döşemesinin, Hürmüz Boğazı’ndaki akışı yavaşlattığı ifade edildi. Yetkili, geçişlerin tamamen normale dönmesi için boğazın mayınlardan temizlenmesi gerektiğini ve bu sürecin birkaç hafta sürebileceğini söyledi.
ABD’nin İran ile bir anlaşmanın imzalanması ya da imzalanmaması durumunda bile Körfez’den enerji akışını güvence altına alabileceğini belirten yetkili, İran’ın bundan sonraki dönemde Hürmüz Boğazı’nı kapatma kabiliyetini kaybettiğini vurguladı. Bu ifadeler, boğazın kilit bir koz olmaktan çıkmasına yönelik bir sonuca işaret etti.



































































































