Türkiye İhracatçılar Meclisi (TIM) 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi’nde gün boyu süren programla gerçekleşti. Genel kurul süreci boyunca Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Adalet Bakanı Akın Gürlek ve İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ile üst düzey katılımla TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni de yapıldı.
Seçimler tek aday olarak yarışan Mustafa Gültepe’nin geçerli oyların tamamını almasıyla sonuçlandı ve Gültepe yeniden TIM Başkanı seçildi. Göreve geldikten sonra yaptığı konuşmada delegelere güven ve destekleri için teşekkür eden Gültepe, zor bir süreçten geçildiğini ifade etti ve ihracat ailesinin gösterdiği birlik ve dayanışmanın önemini vurguladı.
Gültepe, küresel ile ulusal düzeyde karşılaşılan zorluklara rağmen ilk dört yılda mal ve hizmet ihracatını artırmayı başardıklarını belirtti. Ayrıca bu dönemde yürütülen projelerle yapısal dönüşümün temellerinin güçlendiğini söyledi. Yeni dönemin, Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına sokma hedefinin hızlanacağı bir süreç olacağını kaydetti.
Birlik ve dayanışma anlayışını öne çıkaran Gültepe, katma değerli ihracat için yüksek teknoloji, AR-GE, inovasyon, tasarım, markalaşma ve ikiz dönüşüm gibi unsurları kalkınma stratejisinin merkezine koyacaklarını belirtti. Bu yaklaşımın, küresel rekabette ülke için avantaj yaratacağını ifade etti.
Her yıl düzenlenecek milli ihracat haftası ile ekosistemin tüm paydaşlarını bir araya getirip Türkiye’nin üretim gücünü dünya vizyonuyla buluşturacaklarını vurguladı. Ayrıca rekabetçiliğin yeniden kazanılması için sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliğine devam edeceklerini, Tim’e yakışır bir kongre merkezi inşa etmeyi hedeflediklerini söyledi.
Gültepe, mevcut birlik ve dayanışma ruhuyla önümüzdeki dört yılın da çok verimli geçeceğine inancını yineledi.





































































































