Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde Türk sahipli gemilerin güvenliğiyle ilgili gelişmeleri yakından izlediğimizi belirttik. Bakan Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya üzerinden paylaştığı mesajında, 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgede bekleyen tüm gemilerin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu.
Koordinasyon içinde yürütülen çalışmalar kapsamında, ilgili tüm kurumların anlık iletişim ve işbirliği halinde hareket ettiği vurgulandı. Açıklamaya göre bölgede bekleyen gemilerin toplam sayısı 15’e ulaştı ve bunlardan üçü, Basra Körfezi’nde ticari faaliyetlerini sürdürdükleri için ayrılma talebinde bulunmadı.
Toplamda bölgede bekleyen 99 Türk personelin bulunduğu belirtilirken, herhangi bir geminin anlık olarak ayrılma talebi olmadığı ifade edildi. Bakan Uraloğlu, vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliğinin en öncelikli hedef olduğunun altını çizerek süreci dikkatle sürdürdüklerini belirtti.




































































































