ABD Başkanı Donald Trump, UAEA denetçilerinin zenginleştirilmiş uranyumla ilgili süreçleri incelemek üzere İran’a gitme planını açıkladı. Bu ziyaret için şu an acil bir gerekliliğin olmadığını vurguladı. Pensilvanya’da temaslarda bulunurken havalimanında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Trump, denetçilerin İran’a gönderilmesi konusunda net bir kararın henüz alınmadığını ancak sürecin ABD-İran mutabakatının bir parçası olup olmadığı konusunun o sırada netleşmediğini belirtti.
“Hayır, yazılanlar doğru değil; yüzde 100 denetim gerçekleştirilmesi gerekir,” dedi ve denetçilerin İran’a ileride gideceğini teyit etti. Zamanlamanın uygun olduğunu söyleyen Trump, aceleye gerek olmadığını, ancak gerektiğinde sahada olacaklarını sözlerine ekledi.
Mutabakatı olumlu bulan Trump, bu anlaşmanın İran’ın nükleer silah elde etmesini engelleyeceğini savundu. İran hükûmetinin de bu görüşü paylaştığını ifade eden Trump, anlaşmanın her iki taraf için de önemli sonuçlar doğuracağını vurguladı. Ayrıca İran ekonomisinin zor bir dönemden geçtiğine dikkat çekerek, mutabakatın ülke ekonomisine bir miktar nefes aldırabileceğini sözlerine ekledi.




































































































