Güvenliği ve gemi trafiğini yakından izleyen Türkiye, Hürmüz Boğazı ile Basra Körfezi’ndeki durumu anlık olarak takip ediyor. Bakanlık yetkililerinin verdiği bilgilere göre, bölgede görev yapan Türk bayraklı gemiler ve vatandaşlarımız için alınan tedbirler aktif olarak uygulanıyor.
Son günlerdeki gelişmeler değerlendirildiğinde; savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli gemilerin güvenli geçişlerine özen gösteriliyor. Son olarak 21 Haziran sabahı, iki geminin bölgeden ayrılmasıyla birlikte toplam 11 Türk gemisi güvenli şekilde boğazları geçerek körfezden çıktı.
Toplamda 7 adet gemi Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde faaliyet göstermeye devam ederken, bu gemilerin içinde 177 vatandaşımız görev yapıyor. Ayrıca bu gemilerden biri Türk bayrağını taşıyor. Güvenlik için atılan tüm adımlar, vatandaşlarımızın ve gemilerimizin korunması amacıyla sürdürülüyor.



































































































