İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun, ABD ile İran arasında Lübnan’daki ateşkesin denetlenmesi için tasarlanan yeni mekanizmaya dair gelişmeler karşısında rahatsızlık duyduğu ileri sürüldü. Kanal 12 televizyonunun güvenilir bir İsrailli yetkiliye dayandırdığı haberde, Netanyahu’nun bu yapının “İsrail’in dışlandığını hissettirmesi” karşısında panik içinde olduğunun vurgulandığı ifade edildi. Haberde, planlanan yeni yapının, 2024 yılında kurulan ve Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ile Birleşmiş Milletler’in yer aldığı mevcut mekanizmanın yerini alacağı belirtildi.
ABD ile İran arasındaki görüşmeler İsviçre’de yürütülen görüşmelerin ilk turu 21 Haziran’da tamamlandı. Taraflar, 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasına ilişkin teknik ayrıntıları ele aldı. Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda yapılan ortak açıklamada, tarafların üst düzey bir komite kurma ve arabuluculuk çabalarının siyasi yönünü denetleme konularında anlaştıkları belirtilirken, 60 günlük bir yol haritası üzerinde nihai bir anlaşmaya varma hedefi teyit edildi. İranlı yetkililer, İsrail’in Lübnan’daki işgalci faaliyetlerinin sonlandırılmasına dönük görüşmelerde kaydedilen ilerlemeyi vurguyor ve bu süreçte Lübnan’da ateşlemesini izlemek amacıyla yeni bir mekanizmanın kurulması planlandığını söyledi. Önümüzdeki dönemde İran ile ABD heyetleri arasında teknik görüşmelerin sürmesi bekleniyor.




































































































