Sirkeci Garı, İstanbul’un tarihî yarımadasında şehrin hafızasını taşıyan önemli bir buluşma noktası olarak yeniden şekilleniyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, restorasyon ve dönüşüm sürecinin ayrıntılarını ilk kez kamuoyuyla paylaştı ve bu mekânın Avrupa’ya geçiş kapılarından biri olarak taşıdığı önemi hatırlattı. Savaş dönemlerinde göç ve asker sevkiyatlarının bu sahnede gerçekleştiğini vurgulayan bakan, Batı’dan doğuya uzanan ulaşım ekseninin kalbinde yer alan Sirkeci’nin, aynı zamanda şehir belleğinin bir taşıyıcısı olduğunu dile getirdi.
Özgün işçilik korunarak yeniden ayağa kaldırılan bu yapı, mimarisinin ince detaylarıyla yeniden hayat buluyor. Ersoy, ana gar binasının zarif ve narin bir karaktere sahip olduğuna dikkat çekerek, “İşçilik yoğunluğu olan bu bina eski haline getiriliyor” ifadelerini paylaştı. Sirkeci’nin yalnızca bir ulaşım aksı olmayıp, çok yönlü bir yaşam merkezi olarak yeniden tasarlandığı belirtildi.
Yaşayan Kültür Adası hedefiyle, ulaşım işlevinin korunmasıyla beraber sahada kütüphane ve sergi-teyatro alanları gibi farklı kullanım alanları ekleniyor. Açık hava etkinlik alanları ve arındırılmış sahalar, günün her saatinde insanların buluşacağı bir ortam yaratacak. Proje kapsamındaki çalışmalarla tarihî gar sahası ve çevresi, kültür ve sanat odaklı bir mekâna dönüşüyor.
Restorasyon süreci devam ederken, tarihî yapılar yeniden işlevlendirilerek restorasyonun parçası haline getiriliyor. Geçmişte yapılan niteliksiz müdahaleler geri alınacak ve konser/söyleşi alanları, seyir terasları, çocuk oyun alanları gibi sosyal kullanım alanlarıyla çeşitlendirme hedefleniyor. Emirler Mescidi’nin yeniden inşa edilmesi de bu kapsama dahil edilerek, tarihi yarımada siluetindeki dengesinin korunması amaçlanıyor.







































































































